Τι ζητάμε από τους μαθητές μας με όσα λέμε και πράττουμε;

Με βάση τον πίνακα που ακολουθεί που μπορούμε να τοποθετήσουμε τους μαθητές μας στο παρακάτω πλαίσιο;

  • Compliant: Σε αυτούς που συμμετέχουν στο μάθημα γιατί είναι υποχρεωμένοι (υπάκουοι – συμμορφούμενοι μαθητές) αλλά δεν γνωρίζουν «Γιατί» συμμετέχουν.
  • Engaged: Σε αυτούς που εμπλέκονται ενεργά στο μάθημα και είναι στο ξεκίνημα της αναγνώρισης νοήματος σε αυτό που κάνουν (στο ξεκίνημα της αναγνώρισης του «Γιατί»).
  • Empowered: Σε αυτούς που νιώθουν ενδυναμωμένοι συμμετέχοντας στη μαθησιακή διαδικασία και βρίσκουν νόημα σε αυτό που κάνουν (έχουν οικειοποιηθεί το δικό τους «Γιατί»).

Screen Shot 2015-01-07 at 7.59.52 PM

Πηγή: What We Ask of Our Students and What We Do [The Principal of Change: Stories of learning and leading (George Couros)]

O Σάιμον Σίνεκ (Simon Sinek) στην ομιλία του στο TED με τίτλο «Πώς σπουδαίοι ηγέτες εμπνέουν για δράση» προσπαθεί με παραδείγματα -βασικά από χώρους εμπορικούς εκτός εκπαίδευσης- να δείξει ότι είναι σημαντικό να γνωρίζουμε το «Πώς» και το «Τι» σε ένα εγχείρημα, όπως και η μαθησιακή διαδικασία, αλλά το πιο σημαντικό είναι να γνωρίζουμε το «Γιατί«.

Advertisements

About ppiliour

Teacher
This entry was posted in Αρχές μάθησης-διδασκαλίας, βίντεο and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s