Διδακτικοί προσανατολισμοί για την ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης

Για την ανάπτυξη ικανοτήτων κριτικής σκέψης των μαθητών, όπως:

  • να εμπλέκονται στην επίλυση προβλημάτων,
  • να  αναλύουν, να στοχάζονται και να αξιολογούν,
  • να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά,
  • να είναι ανοιχτόμυαλοι (να διαθέτουν εκτός συγκλίνουσα και αποκλίνουσα σκέψη),
  • να επικοινωνούν καθαρά και με ακρίβεια,
  • να συνεργάζονται με άλλους,
  • να δημιουργούν εφαρμογές που έχουν σχετίζονται άμεσα με τον πραγματικό κόσμο,

μπορούμε να ακολουθούμε κάποιους ή συνδυασμό των ακόλουθων διδακτικών προσανατολισμών:

  • Να προσφέρουμε στους μαθητές τις ευκαιρίες μέσω κατάλληλων δραστηριοτήτων συνεργατικής διερεύνησης οι μαθητές να εμπλέκονται σε υψηλού επίπεδου νοητικές δεξιότητες (όπως για παράδειγμα, απoτυπώνονται από την ταξινομία του Bloom).
  • Να προωθούμε ακαδημαϊκές αντιπαραθέσεις και συζητήσεις με νόημα που προωθούν δεξιότητες κριτικής σκέψης στις οποίες εμπλέκονται όλοι οι μαθητές.
  • Να διαθέτουμε τον απαραίτητο χρόνο για την ανάπτυξή τους σε βάθος και τις καλλιεργούν συστηματικά.
  • Να εντάσσουμε/ενσωματώνουμε δεξιότητες κριτικής σκέψης σε όλο των εύρος των γνωστικών αντικειμένων με διεπιστημονικό & διαθεματικό τρόπο.
  • Να εγκαθιδρύουμε ασφαλή μαθησιακά περιβάλλοντα που επιτρέπουν το νοητικό πειραματισμό και θεωρούν το λάθος αναπόσπαστο μέρος της μαθησιακής διαδικασίας.
Advertisements

About ppiliour

Teacher
This entry was posted in Αρχές μάθησης-διδασκαλίας, Διδακτικές στρατηγικές and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s