«Ποιο από αυτά δεν ταιριάζει;» ή «Τι θα διάλεγες;» κ.ά. ρουτίνες. Προωθώντας μαθηματικές συζητήσεις με νόημα

Α. Ποιο από αυτά δεν ταιριάζει; Βρείτε ένα λόγο που το ένα δεν ταιριάζει με τα άλλα τρία! (Which one doesn’t belong? Find a reason why each one does not belong.)

Πηγή: http://wodb.ca/

Μπορούμε να εκτυπώσουμε τις δραστηριότητες, να χρησιμοποιήσουμε προβολέα ή διαδραστικό. Γράφουμε γύρω από τη δραστηριότητα όλη τη «μαθηματική συζήτηση» (δείτε και ένα παράδειγμα στην επισυναπτόμενη φωτογραφία)

Και τρεις μικρο-ταινίες του Teaching channel για την ανάπτυξη δεξιοτήτων επιχειρηματολογίας στο μάθημα των μαθηματικών (με την αξιοποίηση δραστηριοτήτων της μορφής «Which one doesn’t belong» κ.ά).

https://www.teachingchannel.org/blog/2017/03/10/video-playlist-argumentation-math/


Β. «Τι θα διάλεγες;» (Would You Rather?)

Πηγή: http://www.wouldyourathermath.com/category/elementary/

Οι μαθητές σε ομάδες ή ατομικά καλούνται να επιλέξουν και να επιχειρηματολογήσουν ποιο από τα δυο (Α ή Β επιλέγουν). Δείτε τα παραδείγματα που ακολουθούν ή πλοηγηθείτε στον ιστότοπο ανά θεματική ενότητα.


Γ. Οπτικά μοτίβα –  Visual patterns

Πηγή: http://www.visualpatterns.org/

Μπορούμε να ζητήσουμε από τους μαθητές μας  να υπολογίσουν το 5ο, το 10ο, … μοτίβο. Δείτε πολλά οπτικά μοτίβα στον ιστότοπο και σχετικό φύλλο εργασίας που μπορεί να τροποποιηθεί ανάλογα για μαθητές δημοτικού.


Δ. Τι είναι ίδιο; Τι είναι διαφορετικό;

Πηγή: https://samedifferentimages.wordpress.com/


5 Number Talk Ideas To Try This Week – 5 ιδέες για την ανάπτυξη μαθηματικής συζήτησης


Δραστηριότητες για την ανάπτυξη μαθηματικών συζητήσεων             http://www.mathtalks.net/

https://playwithyourmath.com/

Mister, is this right?

Οπτικοποίηση μαθηματικών εννοιών και συζήτηση                         https://mathvisuals.wordpress.com/

https://twitter.com/hashtag/mathtalks?src=hash #mathtalks

https://twitter.com/hashtag/clotheslinemath?src=hash #clotheslinemath


 

Ιστότοπος με εξαιρετικές ιδέες για δραστηριότητες όπως οι παραπάνω:

http://www.classroomchef.com/links/

Advertisements

About ppiliour

Teacher
This entry was posted in Διδακτικές στρατηγικές, Μαθηματικά and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s