«Ποιο από αυτά δεν ταιριάζει;» ή «Τι θα διάλεγες;» κ.ά. ρουτίνες. Προωθώντας μαθηματικές συζητήσεις με νόημα

Α. Ποιο από αυτά δεν ταιριάζει; Βρείτε ένα λόγο που το ένα δεν ταιριάζει με τα άλλα τρία! (Which one doesn’t belong? Find a reason why each one does not belong.)

Πηγή: http://wodb.ca/

Μπορούμε να εκτυπώσουμε τις δραστηριότητες, να χρησιμοποιήσουμε προβολέα ή διαδραστικό. Γράφουμε γύρω από τη δραστηριότητα όλη τη «μαθηματική συζήτηση» (δείτε και ένα παράδειγμα στην επισυναπτόμενη φωτογραφία)

Και τρεις μικρο-ταινίες του Teaching channel για την ανάπτυξη δεξιοτήτων επιχειρηματολογίας στο μάθημα των μαθηματικών (με την αξιοποίηση δραστηριοτήτων της μορφής «Which one doesn’t belong» κ.ά).

https://www.teachingchannel.org/blog/2017/03/10/video-playlist-argumentation-math/


Β. «Τι θα διάλεγες;» (Would You Rather?)

Πηγή: http://www.wouldyourathermath.com/category/elementary/

Οι μαθητές σε ομάδες ή ατομικά καλούνται να επιλέξουν και να επιχειρηματολογήσουν ποιο από τα δυο (Α ή Β επιλέγουν). Δείτε τα παραδείγματα που ακολουθούν ή πλοηγηθείτε στον ιστότοπο ανά θεματική ενότητα.


Γ. Οπτικά μοτίβα –  Visual patterns

Πηγή: http://www.visualpatterns.org/

Μπορούμε να ζητήσουμε από τους μαθητές μας  να υπολογίσουν το 5ο, το 10ο, … μοτίβο. Δείτε πολλά οπτικά μοτίβα στον ιστότοπο και σχετικό φύλλο εργασίας που μπορεί να τροποποιηθεί ανάλογα για μαθητές δημοτικού.

Advertisements

About ppiliour

Teacher
This entry was posted in Διδακτικές στρατηγικές, Μαθηματικά and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s