Αξιοποίηση ταινιών για τη διδασκαλία ενοτήτων των Μαθηματικών

Η παρακολούθηση μαγνητοσκοπημένων διδασκαλιών μας δίνει τη δυνατότητα να ενημερωθούμε για πάρα πολλά ζητήματα που αφορούν τη διδασκαλία ενός μαθήματος αλλά και για ζητήματα πολύ γενικότερα.

Όσοι μπορείτε να διαθέσετε χρόνο παρακολουθήστε το παρακάτω 9-λεπτο βίντεο με θέμα τη διδασκαλία του πολλαπλασιασμού ενός φυσικού επί ενός κλασματικού αριθμού. Είναι στα Αγγλικά αλλά ακόμη και όσοι έχουν μικρή γνώση αυτών πιστεύω ότι θα το βρουν ενδιαφέρον.

 https://www.teachingchannel.org/videos/multiplying-fractions-by-whole-numbers-lesson

 Παρακολουθώντας το βίντεο μπορούμε να αντλήσουμε ποικιλία στοιχεία:

–          Για τους στόχους της συγκεκριμένης διδασκαλίας από τη συγκεκριμένη δασκάλα (και την έμφαση που δίνεται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επιχειρηματολογίας από τους μαθητές).

–          Για τη διδακτική προσέγγιση που εφαρμόζει η δασκάλα που είναι εποικοδομητικού προσανατολισμού (αν διαβάσει κανείς/μια τα σχόλια θα διαπιστώσει ότι κάποιοι/ες θεωρούν την προσέγγιση πολύ καλή και κάποιοι/ες  θεωρούν ότι η δασκάλα «χάνει» χρόνο).

–          Για του τρόπους εργασίας των μαθητών (στα θρανία τους-ατομικά, ομαδικά, στην ολομέλεια- ατομικά, ομαδικά από το θρανίο τους, σηκωμένοι στον πίνακα, εργαζόμενοι στο δάπεδο, …).

–          Για τις επιλογές που κάνει η δασκάλα σε σχέση με τη σειρά των δραστηριοτήτων (Παρουσίαση ενός προβλήματος, ατομική επίλυση, ομαδικός έλεγχος των λύσεων, παρουσίαση των λύσεων στην ολομέλεια και επεξεργασία τους για να «οδηγηθεί» η τάξη –με κατάλληλους χειρισμούς από τη  δασκάλα– προς τα βασικό στόχο του μαθήματος).

–          Για τα φυσικά και εικονικά χειραπτικά εργαλεία (manipulatives) που αξιοποιούνται στη διδασκαλία και τη χρησιμότητά τους (αριθμογραμμή στον πίνακα, γεωμετρικές αναπαραστάσεις των κλασμάτων, …).

–          Για την αξιοποίηση των πολλαπλών λύσεων που συνεισφέρουν οι μαθητές στη μαθησιακή διαδικασία και πώς η δασκάλα τις αξιοποιεί για να οδηγηθεί στη στόχευσή της.

–          Για την αξιοποίηση στη διδασκαλία από τη δασκάλα διαφόρων στρατηγικών, όπως για παράδειγμα της καταγραφής των λύσεων σε χαρτί Α3 και την ανάρτησή τους στον πίνακα της τάξης.

–          Για το ευρύτερο μαθησιακό περιβάλλον της τάξης (γωνιά υπολογιστών, περιμετρικός διάκοσμος τάξης, δάπεδο στο οποίο δίνεται η δυνατότητα να εργάζονται μαθητές και δασκάλα, διάταξη θρανίων και υλικά που έχουν στη διάθεση τους διαρκώς –π.χ χάρακες όλοι οι μαθητές https://www.teachingchannel.org/videos/seating-arrangements?fd=1)

 Πηγή:  https://www.teachingchannel.org/

 

Advertisements

About ppiliour

Teacher
This entry was posted in Μαθηματικά, βίντεο and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s